Wednesday, October 6, 2010

alhamdulillah

lama sungguh x mengupdate blog ni..hari ni dah hari ke-6 dalam bulan 10..dan sekarang ni kira macam saat2 genting laa kat sini..walaupun kitorang kat sini xde exam, tapi ada dissertation, yang perlu disiapkan by 26 november..rasa macam lambat lagi je dateline tu, tapi memandangkan banyak benda yang perlu dibuat, tu yang rasa macam kelam kabut sikit nak siapkan semua...


tapi alhamdulillah, so far ok je laa..kerja berjalan jugak, walaupun kadang2 agak stress dan tertekan, walau kadang2 xdapat fokus sangat pada kerja yang perlu dilakukan..tapi, kerja tetap kerja..kena laa be professional kan..jangan biarkan masalah hati dan peribadi memberi kesan kepada kerja2 lain...huhu...apa je laa yang merepek ni kan...


so seperti yang ramai dah maklum (macam laa ramai pun yang baca blog ni kan..huhu..), saya dah selamat menjadi isteri orang..alhamdulillah, alhamdulillah, alhamdulillah...




segala puji hanya pada Allah, kerana sesungguhnya kami hanya merancang, tapi Dia sebenarnya perancang yang lebih baik...syukur pada-Nya yang banyak memudahkan perjalanan urusan pernikahan ni..kami selamat dinikahkan pada 18 september 2010, di rumah saya di Kajang..alhamdulillah..


mungkin ramai yang terkejut (saya pun macam tak percaya) bila tiba2 saya ambil keputusan untuk menamatkan zaman bujang saya..lebih2 lagi ketika masih belajar dan belum pulang ke Malaysia sepenuhnya..tapi saya yakin, inilah perancangan Dia untuk kami..dan saya juga yakin bahawa dengan izin-Nya, inilah yang terbaik bagi kami buat masa ini..tak banyak yang nak saya katakan, hanya setinggi-tinggi pujian pada Allah..alhamdulillah..


kawan2 ramai bertanya apa perasaan setelah berkahwin dan bergelar isteri orang..jawapan saya mudah..saya rasa sangat tenang..ada pula yang menyambung pertanyaan, ketenangan bagaimana yang saya rasakan..ketenangan ini tidak dapat saya gambarkan dengan kata2..hanya mereka yang melaluinya akan merasainya..sama macam makan gula, hanya mereka yang makan gula yang akan merasai manisnya gula..walau sehebat mana dia cuba menceritakan manisnya gula kepada orang lain, hanya mereka yang pernah merasa gula yang tahu bagaimana rasa manisnya gula itu..




dengan dua kali lafaz, saya sah menjadi milik kepada suami tersayang..moga bahagia milik kita sampai bila2, insyaAllah..


setinggi-tinggi terima kasih pada semua yang terlibat secara langsung atau tidak langsung dalam menjayakan hari bahagia kami ini..mungkin agak terlambat untuk saya ucapkan terima kasih ni, tapi better late than never, kan?

terima kasih sangat2 pada mummy saya, dan juga ma (ibu mertua) kerana tanpa restu dua insan penting ini, tidak mungkin kami dapat mengikat ikatan suci ini..saya yakin, apa pun rintangan dan dugaan kami, apa yang penting adalah untuk kami mendapat restu insan yang telah melahirkan kami dahulu..thanks a lot to mummy n ma..


terima kasih juga pada kakak2 dan abang2 (termasuk abang2 ipar) juga adik2 saya atas susah payah dan penat lelah kalian..setiap usaha dan keringat yang mengalir, hanya Allah yang dapat membalasnya..mungkin saya jarang mengucapkan terima kasih, namun jasa kalian x pernah dilupakan..


xdilupakan pada saudara mara lain (pihak saya dan suami), rakan2 dan semua yang mengenali diri kami..(tiba2 rasa macam praktis tulis acknowledgment untuk dissertation..hehe..)..


terima kasih pada yang mendoakan kami..moga Allah memakbulkan doa kalian dan memberikan yang terbaik untuk kita semua..insyaAllah..


and last but not least, terima kasih pada suami tersayang, yang banyak berkorban dan sanggup memikul tanggungjawab sebagai suami pada usia muda..terima kasih kerana bersama waktu susah dan senang..terima kasih untuk segala-galanya..

minta maaf andai sepanjang pengurusan atau setelah majlis pernikahan yang berlangsung ini, ada yang terasa hati, baik dengan keputusan kami untuk berkahwin, mahupun dengan tindak tanduk atau perkataan kami yang mungkin tidak disenangi dan tidak kami sedar..mohon agar dimaafkan dan mohon juga ditegur supaya yang silap dapat diperbaiki untuk kebaikan pada masa akan datang..


insyaAllah,majlis walimatul urus akan berlangsung disember ini..mohon semua doakan kelancaran majlis ini nanti, dan juga supaya hubungan kami diberkati dan berkekalan sampai ke syurga..kerana itu cita2 dan matlamat kami sekarang, untuk bercinta sampai ke syurga, insyaAllah..



kredit gambar kepada abang hafez.
sedikit gambar2 lain boleh dilihat di blog angah saya http://weedablog.blogspot.com/


wallahu'alam..

No comments:

Post a Comment