Saturday, April 25, 2009

perjalanan bermula


ok..so akhirnya..tiba masa untuk saya share my experince pergi spain hari tu..lambat betul sharing nye..padahal da lama balik..huhu..minta maaf,pengurusan masa yang agak tak betul.. :p


saya mula dengan lafaz bismillah..


~Perjalanan bermula~


jumaat tengahari,kitorang gerak from marjon..naik cab pergi stesen bas..bas from plymouth to london..sbb nnti naik flight ke spain from london..langkah pun bermula..dah terasa tiupan angin alhambra dan lambaian masjid cordoba.. :)


alhamdulillah, perjalanan semua ok dan lancar..agak letih duduk dalam bas..perjalanan terasa sangat lama..hampir 6 jam kalau x silap..x larat nak tidur dah..sempat borak2 dengan Jah yang duduk kat sebelah..walaupun dah jadi housemate utk 2 tahun setengah masa di ipba, tapi taaruf perlu berterusan..kita perlu lebih mengenali teman kita..


Sampai di London...


tunggu kat Stesen Victoria tu..ada yang pergi cari tiket..ada yang duduk kat situ jaga barang..saya pergi M&S pergi beli roti dan pisang untuk bekal semua orang nanti..lepas tu,kitorang gerak tukar2 naik tren dan naik bas untuk pergi ke rumah Husna..dia pun ikut pergi ke Spain nanti..sampai rumah Husna tak adalah lewat sangat..sampai,letak2 barang,makan,and sebelum tidur tu buat sandwich untuk bekal sarapan esok..lepas tu tidur..


tengah tunggu diorang beli tiket..

sambil melihat pelbagai gelagat manusia di bandar london yang sangat sibuk..





nak naik tren pergi rumah husna..


Pagi berikutnya, awal2 kena bangun..pukul 3 lebih teksi akan sampai untuk bawa ke airport.. bangun,siap2 barang,siap2 berwudhu', pastu gerak ke airport..sampai kat airport, pergi check in dulu..check in barang..lepas tu duduk kat tepi tu,solat subuh and breakfast..


lepas tu kitorang gerak pergi tempat departure..duduk kat situ..baca ma'thurat..amek2 gambar..and tunggu sampai dia panggil untuk masuk flight..

flight pukul 7.50 pagi


burung besi yang akan membawa kami ke bumi andalus


dalam flight buat apa??tidur, amek gambar awan, tidur lagi, and akhirnya sampai di Spain.. :) Thank you Allah..akhirnya sampai juga di bumi Spain ni..kalau sebelum ni dengar cerita dari orang,akhirnya dapat juga pergi sendiri..moga setiap saat di Spain ni dapat dimanfaatkan sebaik mungkin..






nampak tak saya senyum??? :)

cerita akan bersambung...

No comments:

Post a Comment