Tuesday, February 2, 2010

another song to share

rindu nak mengupdate blog. lebih rindu untuk menulis sesuatu yang dapat dikongsi dengan orang lain. dah lama sangat rasanya x berkongsi apa2 dengan orang lain. semuanya tersimpan kemas dalam hati dan fikiran ni. semakin lama, rasa semakin sukar untuk dikongsikan. tapi yang pasti, ilmu dan kefahaman yang ada pada diri, sangat2 perlu dikongsi dengan semua. walaupun pengetahuan diri ini x seberapa.


tapi buat masa sekarang, tak ada apa nak kongsi. ada bendanya, tapi xde idea pulak nak tulis. ish..macam2 betul alasan..kongsi lagu je laa buat masa ni..moga dapat jugak manfaat bila lagu yang ada mesej ni kita hayati..lepas hayati, kita amalkan mana yang patut dan sampaikan sebagai peringatan kepada yang lain insyaAllah.


Raihan
Syukur

Ucaplah Alhamdulillah
Syukur kita kepada Allah
Ucaplah Alhamdulillah
Syukur kita kepada Allah
Selawat ke atas Nabi
Muhammad Ya Rasulullah
Selawat ke atas Nabi
Muhammad Ya Rasulullah

Tanda syukur itulah taat
Setiap tempat setiap waktu
Syukur itu dapat dilihat
Pada sikap dan tingkah laku
Marilah bersama kita bersyukur
Kepada Allah kita bersyukur

Syukur itu sifat mulia
Hindar dari tamak haloba
Rasa cukup apa yang ada
Hati tenang hidup sejahtera
Mari amalkan rasa bersyukur
Hidup bahagia aman dan makmur

Syukur itu banyak caranya
Taat beribadah tekun berusaha
Saling membantu berkasih sayang
Murah senyuman hulur sedekah
Marilah kita beramal bersama
Rasa bersyukur kita suburkan
...
insyaAllah, marilah kita sama2 jadi hamba Allah yang bersyukur. banyak lagi cara2 untuk kita tunjukkan rasa syukur atas setiap yang dah ditakdirkan untuk kita kan..kita je yang kena berusaha untuk hayati konsep bersyukur tu..
wallahu'alam~
.

2 comments:

  1. "barangsiapa bersyukur, maka sesunguhnya die bersyukur untuk kebaikn dirinya sendiri, dan brgsiapa ingkr, maka sesungguhnye ALLAH MAHA KAYA, MAHA MULIA".(27:40)

    "dan ingatlah ketika TUHAN-mu berfirman,"sesungguhnya jika kamu bersyukur, Niscaya akn AKU tambhkn nikmat kepadamu, tetapi jika kamu ingkar, maka PASTI AZABKU sangat berat". ( ni kene cari sndiri surah mane n ayat mane..hehehe)task u org yg dah hntr asgmnt.:P

    ReplyDelete
  2. thanks jah 4 d reminder.. =) da siap esaimen,tp ada next esaimen pulak kan.huhu..nnti jah gtau laa surah mana..hehe :p

    ReplyDelete