Monday, February 8, 2010

selepas 111 entri

selepas 111 entri yang di'publish' dan 33 post yang tak di'publish'kan, tiba2 terfikir, kenapa saya tulis blog ni? bila buat sesuatu tanpa tujuan dan matlamat, rasa tak terarah dan macam tak best. even nak mengajar pun kena ada aims and objectives of the lesson. dan tujuan hidup ni pun ada matlamat nya kan. jadinya, setelah difikir dan dipertimbangkan, saya dah tahu kenapa saya tulis blog ni. mungkin tak semua saya senaraikan di sini, tapi antaranya termasuklah:


1. saya nak tulis apa yang saya rasa n share sikit2 apa yg saya tahu dengan org lain.

2. saya nak bagitahu apa yang saya buat kepada famili dan kawan2 saya di malaysia.

3. sebagai catatan saya di kemudian hari..nanti bila dah bekerja n b'keluarga, saya boleh kembali kepada zaman muda2 saya n kenang semula perasaan saya masa tu..huhu..


lepas dah tahu kenapa saya tulis blog, barulah saya rasa lebih tenang kot. sebab sebelum ni selalu rasa malas dan tak ada kepentingan untuk update blog ni. so lepas ni, saya dah tahu kenapa saya kena update blog, walaupun tak ada orang yang baca, dan saya macam syok sendiri je..huhu :p
wallahu'alam~

4 comments:

  1. saya baca!!update la selalu :)

    ReplyDelete
  2. huhu..angah je kot..haha..tp xpe, n akan update slalu =)

    ReplyDelete
  3. aku pon bce nad..dikala boring2 hehe

    ReplyDelete
  4. haha..yeke najat??takut ko bertambah boring je bila baca blog aku..huhu.. :p

    ReplyDelete