Saturday, April 3, 2010

saja2

sementara menunggu gambar2 di upload kat facebook, nak mula menulis sikit2 laa. tapi macam xtau nak mula dari mana, sebab banyak sangat benda yang ada dalam kepala sekarang..rasa ngantuk pun ada..huhu..


alhamdulillah, hari ni dah masuk hari ke-3 bulan april..masih diberi nikmat iman n islam, dan diberi juga kekuatan untuk meneruskan kehidupan, walaupun dengan banyaknya dugaan n cabaran dalam hidup..tapi apalah sangat dugaan kita pada hari ni, di tempat ni, pada masa ni, kalau nak dibandingkan dengan dugaan dan ujian yang diberikan pada orang lain??


sungguh,Allah tu memang Maha Adil dan Maha Mengetahui..Dia sangat tahu kemampuan hamba2Nya untuk diuji setakat mana..macam yang kita selalu baca dalam ma'thurat setiap pagi dan petang, dalam surah al-Baqarah ayat 286, 'Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya...'


seringkali diri ini membayangkan, "bagaimana kalau aku berada di tempat dia?" rasa macam sangat2 berat untuk dia diuji begitu..tapi memanglah Allah tahu kemampuan seseorang tu..Allahuakbar~



adoi..selesai sudah mengupload gambar..tapi baru sikit..tu pun xletak caption lagi..kalau ikutkan,malas rasanya nak upload gambar,tapi bila fikir2 balik,kena juga rajinkan diri untuk upload..


dah2,letih menulis walaupun pendek je..belum lagi sambung cerita pasal morocco ni..tunggu post akan datang ye imsyaAllah :)


wallahu'alam~

No comments:

Post a Comment