Sunday, April 18, 2010

waktu petang

setelah sebulan bercuti dari kelas dan tugasan, maka esok akan bermula semula kehidupan sebagai pelajar kat sini..huhu..bercampur baur perasaan ni sekarang..excited nak pergi kelas, tapi dalam masa yang sama rasa malas..huhu..bila tengok jadual kelas untuk minggu ni dan minggu yang akan datang, terasa perlunya ada persediaan mental untuk menghadapi hari2 yang agak mencabar..tapi nak buat macam mana, datang sini pun memang untuk belajar kan, dan selagi terdaya, buatlah sehabis baik..


petang2 yang sunyi macam ni, terasa sayu pun ada..tak tau la apa yang bermain dalam hati dan fikiran ni..walaupun dari dalam bilik ni boleh je dengar suara gelak tawa dan riuh beberapa orang di luar rumah, tapi rasa sunyi gak..mungkin sebab duduk sorang2 kat rumah kot..dan mungkin sebab tak ada teman untuk berbicara sekarang ni..huhu..


kalau petang semalam, lepas asar duduk dengan 3orang kawan kat padang..baca ma'thurat sama2, lepas tu makan aiskrim sambil borak2..bukan setakat borak2 kosong..macam2 benda jugak yang diborakkan..huhu..


tak berapa lama lepas tu tinggal kami bertiga je..sambung borak lagi..sekali lagi, macam2 benda yang kitorang cakap..alhamdulillah, saling mengingatkan..di samping tu dapat jugak berkongsi rasa..dekat2 nak maghrib barulah kitorang pun balik ke rumah masing2..time kasih kawan2 atas petang yang best itu..huhu..


selagi ada kat sini, selagi tu rasa padang yang best tu harus dimanfaatkan sebaik mungkin..balik malaysia nanti mungkin xkan jumpa lagi padang yang best macam tu..dah lah luas dan hijau, lepas tu kalau dah petang2, x ada orang pun kat padang..so boleh buat apa2 je kat situ..mencari ketenangan, duduk2 baca buku, atau bila rajin berlari keliling padang..huhu..


apa lagi nak merepek petang2 macam ni??tu je kot buat masa sekarang..sekarang pukul 7.42 pm dan kejap lagi pukul 8.15 baru masuk waktu maghrib..wallahu'alam~

No comments:

Post a Comment