Wednesday, July 8, 2009

Dia yang lebih tahu


manusia ada akal..manusia ada hati..manusia ada perasaan..manusia ada semuanya..namun tak semua orang boleh gunakan semua yang dia ada dengan sebaik mungkin..

syukur sangat2 kat Allah..sekurang-kurangnya saya dilahirkan sebagai muslim..dan saya izzah dengannya..saya bersyukur sebab jumpa islam yang sebenar..dan harap mati nanti dalam iman dan islam..

tapi mereka??kadang kala saya rasa macam tak mampu buat apa2..sekadar melihat saja..

puan E..saya sempat bercakap-cakap dengan dia..itu pun beberapa minit saja..saya bersyukur kerana dia yang mulakan topik berkenaan agama ni..perbualan kami dalam bahasa inggeris..tapi tu lah,saya tak tahu nak cakap banyak2..alahai..

dia kata,dulu dia katholik..tapi sekarang dia dah xpegang mana2 agama sangat..lebih kepada spiritual..bagi dia,yang penting adalah buat baik sesama manusia..

waaa!!!!nak menangis saya dengar dia cakap macam tu..rasa sedih sebab singkatnya pemikiran puan E ni..tapi memang tak boleh nak salahkan dia pun..tak ada orang nak cerita kat dia pasal islam,satu-satunya agama yang Allah redha sekarang kan..

dia kata,dia ada juga lakukan sedikit kajian pasal agama..saya tanya, ada x buat kajian pasal islam..dia kata ada sikit2..kalaulah saya boleh cakap dengan bestnya pasal islam kat dia kan..

kalau hidup tiada tuhan,kepada siapa tempat pergantungan???kepada siapa akan kembali nanti??dan siapa pula yang menciptakan alam dan isinya ni???

moga Allah beri petunjuk pada puan E dan orang2 lain..dan dibuka hati mereka untuk terima hidayah tu..sia2 lah hidup andai hidup ini bukan dengan islam dan bukan untuk islam..

wallahu'alam~

No comments:

Post a Comment